lördag 8 september 2012


Fototriss del 188: Mönster (tävling)


Mönster och former med för den delen kan vara tidslösa.

Vad jag menar är att ex människor under vikingatiden, förundrades på samma sätt som idag och i framtiden av mönster i form av färg och formkombinationer av det som vi upplever och kallar vackert.

Mina bilder är fotade i juli under en resa i Nordnorge. 
Havsörn, lunnefågel och mäktiga Lofotenfjäll.




Tävlingen sponsras av  http://www.photowall.se
(Klicka på bilderna för att göra dem större.)


11 kommentarer:

  1. Mäktigt..så vackert..en rovfågel seglar så fint och visst hittar man mönster precis överallt..en läcker triss..

    SvaraRadera
  2. Naturen bjuder på fantastiska mönster!

    SvaraRadera
  3. Naturen är fantastisk. Vi skulle vara lite bättre på att ta hand om den bara!
    Mäktiga bilder i din triss!

    SvaraRadera
  4. Mäktiga vyer där.... Lunnefågeln är en av mina favoritfåglar - jag förundras så över den stora, mönstrade näbben.

    SvaraRadera
  5. Underbara naturliga mönster!
    Finfina bilder!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Helt rätt - man tänker inte på det men det är ju samma syner och intryck som människorna innan oss sett. Det är ganska läckert =)

    SvaraRadera
  7. Tänkvärt skrivet! Så lika men ändå så olika på den tiden och nu.
    Älskar sista bilden. Tänk att få stå där och njuta!
    Snyggt trissat!

    SvaraRadera
  8. Mycket vackra mönster, hoppas de alla består

    SvaraRadera
  9. Hisnande tidlöst! Lunnefågelns färgmönstrade näbb har jag en klockarkärlek till från tiden på Färöarna och Island :)

    SvaraRadera
  10. Fina bilder och fina mönster.

    SvaraRadera
  11. En tolkning jag aldrig själv skulle kommit på. Bra!

    SvaraRadera