lördag 26 januari 2013

NÄSTA TEMA...
... är SÖTT.

Nu ger jag mig in på ett gungfly och känner att båda benen inte står stadigt på marken. Jag skall visa tre bilder under temat "sött".

Vad är problemet, undrar ni tjejer? För er är det naturligt att använda detta känsloladdade ordet SÖTT  inte bara på små barn utan även på äldre pojkar över 10 års ålder.

Men så är det inte i männens värld! Riktiga män säger att flickor är söta men är väldigt försiktiga att säga att tonårspojkar är söta??
I stället använder vi ord som "snygg" eller "stilig".  Jag tror att det är så vi män ser på oss själva nämligen. Men söta, icke!

Det finns dock söta tonårspojkar. Skulle tro att jämnåriga flickor kan tycka så även om ynglingen inte är en sångartist eller så.

Nu till mitt dilemma. Jag vill visa mina barnbarn och de är i åldersområdet mellan 10 och 20 år.

Jag tycker de är söta men det tar emot att säga så. Tänk om ni tror att jag är pedofil eller har böjelser åt unga pojkar/män.
Men så är det  inte. 

Därför säger jag att jag tycker de är stiliga och snygga och verkligen värda att fotograferas.
Ja, tjejer. Hoppas ni förstår vad jag menar.






Bilderna ganska så nytagna. Kanske också bör nämna att jag har bara två barnbarn så yngsta bb får visas två gånger för att få hop till min triss.

8 kommentarer:

  1. Dina barnbarn ÄR söta och det tycker jag att du ska våga säga! Synd att ni män ska behöva vara rädda för pedofilstämpeln! Intressant att höra en mans synpunkter på order "sött"!

    SvaraRadera
  2. Så gulliga.. så fina.. jag är säker på att du vill slösa en massa kärlek på dem.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med såna inskränkande och begränsande genusperspektiv på ett ord som "sött". Jag har fyra barnbarn som alla är pojkar, än så länge är dom så små att det fortfarande känns ok att kalla dom söta. Tycker verkligen att dina pojkar passar väl in i temat, söta och fina!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på SÖTA grabbar;-)
    Klart jag förstår vad du menar fast du är karl;-)

    SvaraRadera
  5. Kanske inte så populärt av killarna att kallas söta men visst är de det.

    SvaraRadera
  6. Du tar upp ett dilemma som jag själv kände för den här trissen. Bilderna blev ju fina i alla fall. Dom ursäktar dig säkert :)

    SvaraRadera